JAPOŃSKA DROGA MITSUBISHI W POLSCE – NOWY CYKL PODRÓŻY ŚLADAMI KULTURY KRAJU KWINTĄCEJ WIŚNI Anna Cieślak, aktorka i ambasadorka marki Mitsubishi w Polsce, wyruszyła modelem Mitsubishi ASX 2019, by odkrywać ślady japońskiej kultury w Polsce. Ambition to Explore Nowy cykl podróży, który wpisuje się w strategię marki Mitsubishi Motors Drive Your Ambition i idealnie obrazuje hasło Ambition to Explore, ma zainspirować miłośników marki do poznania ciekawych miejsc oraz ludzi związanych z japońską kulturą w Polsce i odkrycia nieznanych faktów łączących nasze kraje. Narratorką filmowej serii, którą będzie można śledzić na profilach społecznościowych marki, jest znana aktorka i ambasadorka Mitsubishi Anna Cieślak . Cel nr 1 - Manggha Pierwszym miejscem, które odwiedziła swoim nowym modelem Mitsubishi ASX 2019 Anna Cieślak było Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. Japoński SUV wyśmienicie sprawdził się na krakowskich ulicach. Wygodna, wysoka pozycja za kierownicą zapewniła świetną widoczność, a nowe, ważne systemy bezpieczeństwa - BSW monitorujący martwe pole, czy RCTA ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu podczas cofania, pomogły w wykonywanych miejskich manewrów i bezpiecznym dotarciu do celu. Usytuowane naprzeciwko Wawelu Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, które niedługo będzie obchodziło swoje 25-lecie, powstało by promować kulturę i sztukę japońską w Polsce. Związani są z nim tacy Polacy, jak: patron muzeum Feliks „Manggha” Jasieński – kolekcjoner sztuki japońskiej, którego bogaty zbiór przeszło 12 tys. eksponatów znajduje się w muzeum, reżyser Andrzej Wajda, który swoją nagrodę od miasta Kioto przeznaczył na budowę tego obiektu, ale także Japończycy m.in. Arata Isozaki - wybitny architekt, który we współpracy m.in. Z Krzysztofem Ingardenem, zaprojektował charakterystyczną bryłę budynku, nawiązującą do fal Wisły oraz słynnego drzeworytu Katsushika Hokusaia. Tatsuno Art Projekt W muzeum Manggha można obecnie oglądać prace artystów z Polski i Japonii, zgromadzone na wystawie Tatsuno Art Project, której partnerem jest marka Mitsubishi Motors. Tatsuno Art Project w Muzeum Manggha to pierwsza krakowska edycja japońskiego festiwalu, który łączy różne dziedziny sztuki współczesnej. W galerii Europa-Daleki Wschód swoje prace – filmy wideo, instalacje, obrazy, rysunki – prezentuje dwudziestu autorów z Polski i Japonii. Wystawie towarzyszą także liczne spotkania z publicznością oraz zajęcia. Po wystawie oprowadził Annę Cieślak artysta i kurator Masakazu Miyanaga: „Bardzo cieszymy się, że na tegorocznej wystawie udało nam się zgromadzić tak wielu znakomitych przedstawicieli sztuki współczesnej z Polski, Japonii oraz z Francji. W porównaniu z Krakowem Tatsuno jest małym miastem, lecz tak jak Kraków stanowi stary, historyczny ośrodek i dziedzictwo kulturowe. To fantastyczne, że po siedmiu latach organizowania wystawy w Japonii, w 2018 r. Udało nam się zorganizować Tatsuno Art Projekt w Krakowie.” Górale, Ajnowie i Bronisław Piłsudski Kolejną znakomitą wystawą w krakowskim muzeum jest ekspozycja pt. Ajnowie, górale i Bronisław Piłsudski, poświęcona dorobkowi Bronisława Piłsudskiego (1866-1918) - badacza zarówno kultur aborygeńskich na Sachalinie i Hokkaido, jak i górali podtatrzańskich. Wystawa Ajnowie, górale i Bronisław Piłsudski  przybliża fenomen tego niezwykłego człowieka, zesłańca, etnografa z przypadku, muzealnika, prezentując znaczącą część jego wizualnego dorobku utrwalającego Ajnów, a także związanego z góralami zbiór etnograficzny z muzeum tatrzańskiego w Zakopanem. Ekspozycja ukazuje ślady „ginących kultur”, które mimo, iż istnieją w odmiennych warunkach i przestrzeniach, wydają się sobie bliskie. Wystawa, którą można zwiedzać do 20 stycznia 2019 r. Jest tym bardziej godna polecenia, że prace wypożyczono także z kolekcji prywatnych, archiwów narodowych, fundacji i muzeów polskich oraz japońskich. O tej wyjątkowej ekspozycji opowiedziała Annie Cieślak Katarzyna Nowak, z-ca dyrektora do spraw merytorycznych muzeum: „Jest to już druga nasza wystawa poświęcona wybitnej postaci etnolingwisty i etnografa Bronisława Piłsudskiego. Zesłany na syberyjski Sachalin jako młody człowiek, zaczął interesować się ludnością tubylczą – Ajnami. Wędrując od wioski do wioski badał ich język, wykonywał zdjęcia, zapisywał ich obyczaje, kolekcjonował przedmioty codziennego użytku z okresu Nibutani-Biratori na Hokkaido. Zebrał ogromnie dużo materiału i dzięki temu dziedzictwu udało się odtworzyć ich kulturę, a w 2020 roku planowane jest utworzenie w Japonii pierwszego Narodowego Muzeum Ajnów.” W krakowskim muzeum oprócz zwiedzania niezwykle interesujących wystaw, można także uczestniczyć w oryginalnych warsztatach ikebany, kaligrafii czy niepowtarzalnej ceremonii herbacianej, w której miała okazję wziąć udział Anna Cieślak. Relacje z pierwszej podróży Mitsubishi śladami kultury japońskiej w Polsce z Anną Cieślak, można zobaczyć na oficjalnym kanale marki na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=siYIv8nXy_s oraz https://www.youtube.com/watch?v=5SutOM4l5a0 O MITSUBISHI MOTORS Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagą na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Odkąd grupa Mitsubishi wyprodukowała swój pierwszy samochód, ponad sto lat temu, wykazaliśmy się ambitnym i często rewolucyjnym podejściem, rozwijając nowe klasy pojazdów i wprowadzając technologie wyznaczające granice nowoczesności. Strategia marki, tkwiąca w genach Mitsubishi Motors, trafi do gustów ambitnych kierowców, gotowych rzucić wyzwanie konwencjom i zdecydować się na zmiany. Zgodnie z tą filozofią, Mitsubishi Motors wprowadziło w roku 2017 nową strategię marki, wyrażoną w sloganie „Drive your Ambition” - połączenie osobistego zaangażowania i ekspansywnego nastawienia oraz odzwierciedlenie stałego dialogu między marką a jej klientami. Dzisiaj Mitsubishi Motors angażuje się w działania inwestycyjne, w innowacyjne technologie, atrakcyjne projekty i rozwój produktów, dostarczając klientom na całym świecie ekscytujące pojazdy, znane z wyrazistego charakteru. Kontakt dla przedstawicieli mediów: Kinga Lisowska tel. +48 22 46 31 875, +48 22 46 31 800 w.175, +48 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl  Dla dziennikarzy przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/ na Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents /