WYNIKI SPRZEDAŻY MITSUBISHI MOTORS EUROPE W 2018 ROKU - 165 259 EGZEMPLARZY (+ 19%)* W przededniu ogłoszonego właśnie nowego startu działalności Mitsubishi Motors Europe (MME) firma odnotowała 19% wzrost wolumenu sprzedanych aut w 2018 roku, przy sprzedaży 165 259 egz.** wobec 139 365 egz. w 2017 roku. Dwucyfrowy wzrost W rejonie europejskim MME33 większość rynków odnotowała znaczny, dwucyfrowy wzrost sprzedaży, a wzrosty sprzedaży we Francji, Polsce, Szwajcarii, Holandii i Włoszech uplasowały te kraje wśród dwunastu najlepszych rynków: 1. Niemcy: sprzedaż 52 196 + 15% 2. Wielka Brytania: sprzedaż 30 952 + 17% 3. Hiszpania: sprzedaż 13 461 + 24% 4. Francja: sprzedaż 7 303 + 64% 5. Włochy: sprzedaż 7 262 + 41% 6. Holandia: sprzedaż 7 203 + 43% 7. Polska: sprzedaż 5 894 + 48% 8. Norwegia: sprzedaż 5 513 - 9. Austria: sprzedaż 5 507 + 14% 10. Szwecja: sprzedaż 5 131 - 4% 11. Szwajcaria: sprzedaż 4 799 + 46% 12. Belgia: sprzedaż 3 531 + 17% * Dane MME /z wyłączeniem Rosji i Ukrainy/ włączając model L200 ** Wyniki roku kalendarzowego 18 z wyłączeniem Turcji, Izraela i Palestyny, które nie są już częścią obszaru sprzedaży MME. Na skutek globalnego wzrostu sprzedaży MMC, napędzanego przez nowe modele, aktywną strategię sprzedaży i marketingu oraz skoordynowane działania na poziomie lokalnych dystrybutorów, wyniki w roku kalendarzowym 2018 pozwoliły MME – po raz pierwszy od 2005 r. – na powrót do gry w tradycyjnej, motoryzacyjnej pierwszej piątce krajów (np. Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania, Francja, Włochy). W roku 2018 po raz pierwszy od 2000 roku Mitsubishi Motors przekroczyło wolumen 50 000 sprzedanych pojazdów w Niemczech. Jeszcze bardziej „SUV + EV" Pod względem produktowym, rok 2018 ponownie potwierdził słuszność strategii Mitsubishi Motors polegającej na budowaniu jasno zdefiniowanego wizerunku, wykorzystującego renomę i doświadczenie marki w segmentach SUV-ów i pojazdów zelektryfikowanych: - Space Star/Mirage: sprzedaż 36 031 + 19% - ASX: sprzedaż 32 362 - 20% - Eclipse Cross: sprzedaż 27 279 nowy - Outlander PHEV: sprzedaż 24 415 + 27% - L200: sprzedaż 20 906 -5,5% W zgodzie z tą strategią Mitsubishi Outlander PHEV nadal odgrywał rolę modelu flagowego. Popyt na ten model jeszcze wzrósł pod koniec lata po udanym wprowadzeniu znacznie zmienionego rocznika modelowego 2019, gwarantującego emisję CO2 w granicach 46 g/km, który pozostał na krótkiej liście SUV-ów, spełniających nowe kryteria WLTP, podczas gdy większość konkurentów została całkowicie wycofana z rynku europejskiego. Reprezentujący niższy segment SUV model Mitsubishi Eclipse Cross powiększył wynik marki o 27 000 egzemplarzy od premiery w Europie na początku 2018 roku, podczas gdy kompaktowy ASX zachował sprzedaż powyżej 30 000 egzemplarzy. Sprzedaż pick-up’a L200 zwolniła nieco po dwóch kolejnych latach znacznego wzrostu (+ 11% w roku 2016 i ponownie +11% w 2017), rok przed wprowadzeniem na rynek zaprezentowanego niedawno następcy. Ostatni, ale nie mniej ważny model Mitsubishi Space Star, chwalony za niską emisję CO2 na poziomie 103 g/km (dla wersji z silnikiem 1,0 litra i manualną skrzynią biegów), nadal wpływa na korzystny bilans emisji gamy MMC - obok Outlandera PHEV oraz i-MiEV – szczególnie na rynku niemieckim, gdzie sprzedano prawie połowę wolumenu tego modelu. Komentując ten wynik, Bernard Loire, prezes i dyrektor generalny MME powiedział: „Nasz 19-procentowy wzrost sprzedaży w 2018 roku pokazał potencjał naszej marki w Europie. Przy tej okazji chciałbym podziękować wszystkim klientom Mitsubishi Motors oraz naszym dystrybutorom i dealerom w Europie. Jesteśmy przekonani, że w najbliższej przyszłości możemy jeszcze pomnożyć ten wynik. „Outlander PHEV z rocznika modelowego 2019 spowodował znaczny wzrost zamówień klientów; zamierzamy ten trend utrzymać, wprowadzając nowe modele Mitsubishi Motors, które zostaną wprowadzone na rynek w nadchodzących miesiącach. Trzy z nich czekają już w kolejce, a tuż za nimi pojawią się kolejne rewolucyjne pojazdy, które zapowiadane są na rok fiskalny 2020.” - dodał. „Misją nowej struktury MME będzie przekładanie wspólnego wysiłku na wszystkie poziomy doświadczeń klientów: MME zyskało teraz odpowiednie narzędzia marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażnej, aby umocnić i rozwinąć markę na rynku europejskim i wspierać globalny sukces Mitsubishi Motors Corporation.” - podsumował B. Loire. O Mitsubishi Motors Corporation Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagą na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Odkąd grupa Mitsubishi wyprodukowała swój pierwszy samochód, ponad sto lat temu, wykazaliśmy się ambitnym i często rewolucyjnym podejściem, rozwijając nowe klasy pojazdów i wprowadzając technologie wyznaczające granice nowoczesności. Strategia marki, tkwiąca w genach Mitsubishi Motors, trafi do gustów ambitnych kierowców, gotowych rzucić wyzwanie konwencjom i zdecydować się na zmiany. Zgodnie z tą filozofią, Mitsubishi Motors wprowadziło w roku 2017 nową strategię marki, wyrażoną w sloganie „Drive your Ambition” - połączenie osobistego zaangażowania i ekspansywnego nastawienia oraz odzwierciedlenie stałego dialogu między marką a jej klientami. Dzisiaj Mitsubishi Motors angażuje się w działania inwestycyjne, w innowacyjne technologie, atrakcyjne projekty i rozwój produktów, dostarczając klientom na całym świecie ekscytujące pojazdy, znane z wyrazistego charakteru. Kontakt dla przedstawicieli mediów: Kinga Lisowska tel. +48 22 46 31 875, +48 22 46 31 800 w.175, +48 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl  Dla dziennikarzy przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/ na Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents /