Mitsubishi Space Star* nowej generacji Po sześciu latach od debiutu w Europie i sprzedaży ponad 653 065 sztuk w ponad 90 krajach na całym świecie (marzec 2012 - wrzesień 2019), z czego 205 264 egz. w Europie – Mitsubishi Space Star (Mirage w Wielkiej Brytanii) zyskał na atrakcyjności, dzięki istotnym zmianom konstrukcyjnym, które zmieniły jego wygląd i podwyższyły prestiż, by zaoferować europejskim klientom interesujący model o wysokiej niezawodności z nowymi systemami wsparcia kierowcy. Zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Bangkoku w dniu 28 listopada 2019 r. Space Star model 2020, swoją premierę w Europie będzie miał na Salonie Samochodowym w Brukseli i Wiedniu w styczniu 2020 r., by następnie trafić do salonów dealerskich w krajach rejonu MME34. Od stycznia do września 2019 r. Space Star był bestsellerem MMC w Europie (region MME), osiągając sprzedaż 33 630 egzemplarzy, tj.22,8% całkowitego wolumenu MME. Najważniejsze cechy modelu Mitsubishi Space Star nowej generacji generacji to: - Nowy projekt przedniej i tylnej partii nadwozia - Wyższa jakość wnętrza - tapicerka i panele drzwi - Nowe systemy ADAS - Niższe zużycie paliwa - Zaawansowany system Smartphone-link Display Audio (SDA) Global Small - mały samochód na rynki światowe Rezultatem ambitnego projektu "Global Small" zainicjowanego przez MMC w 2009 roku jest Mitsubishi Space Star - produkt wyjątkowy, który został opracowany, aby sprostać wymaganiom konkretnej grupy globalnych klientów. Nabywcy samochodów, zarówno na tradycyjnych, jak i na wschodzących rynkach, szukają takiego samego połączenia przestrzeni, oszczędności paliwa, niskiego poziomu emisji oraz skromnych kosztów eksploatacji, a jednocześnie odrzucają oczywiste ograniczenia techniczne tak zwanych "ekonomicznych" produktów. MMC uruchomiło więc duży projekt „Global Small”, którego celem było wdrożenie zaawansowanych rozwiązań technicznych (wyrafinowana aerodynamika, inteligentna redukcja masy, racjonalne rozmieszczenie podzespołów, wysokowydajne układy napędowe itp.), by zaoferować z pomocą nowych zakładów produkcyjnych to, czego poszukują klienci na całym świecie. Projekt "Global Small" przyniósł zupełnie nową architekturę małego samochodu dla dwóch różnych pojazdów (5-drzwiowy Space Star hatchback i 4-drzwiowy sedan), zupełnie nową rodzinę silników, a także nowy zakład produkcyjny w Tajlandii (już trzeci w tym kraju, który od niedawna jest wspierany przez fabrykę na Filipinach). Od czasu premiery w marcu 2012 r. sprzedaż Space Stara osiągnęła 653 065 sztuk (przy 932 301 egzemplarzy modeli Global Small) i kształtowała się w następujący sposób: 1. Europa** 205 264 egzemplarzy 2. ASEAN: 196 951 egzemplarzy 3. Ameryka Północna: 138 836 egzemplarzy 4. Japonia: 49 269 egzemplarzy 5. Australia i Nowa Zelandia: 30 005 egzemplarzy 6. Ameryka Północna: 18 823 egzemplarzy 7. Bliski Wschód i Afryka: 13 873 egzemplarzy 8. Azja Północna 44 egzemplarze Równolegle, Mitsubishi Attrage dodał kolejne 279 236 egzemplarzy do sprzedaży platformy “Global Small” MMC Między styczniem a październikiem 2019 roku w Europie sprzedano 33 630 sztuk modelu Space Star (+7%), a pięć największych rynków to: Niemcy (17 925 egz., lub 53% w skali Europy), Włochy (3 473 egz.), Francja (2 662 egz.), Holandia (2 416 egz.) i Austria (1 407 egz.). (Nie aż taki…) mały w Europie Segmenty małych samochodów (A - w którym sprzedano łącznie 1 027 000 aut oraz B - 3 011 000 aut; źródło: JATO EU12 2018) są nadal największymi w Europie, stanowiąc zarówno wyzwania, jak i szanse dla większości producentów: - Wyzwania: => Wymagania, wynikające z coraz bardziej rygorystycznych przepisów, prowadzą do podniesienia masy i kosztów, przy ograniczonych marżach. => Konkurencja z niskobudżetowymi ofertami w kontekście niższego, dostępnego w regionie dochodu => Silna konkurencja, zaburzająca równowagę między wielkością produkcji a rentownością => Konieczność prowadzenia wielkoseryjnej produkcji - Szanse: => Dojrzałe modele, oferujące europejskim klientom przestrzeń, komfort, bezpieczeństwo i wyposażenie, dostępne wcześniej jedynie w droższych pojazdach segmentu C. => Potencjalne rozszerzenie bazy klientów na gospodarstwa domowe z wieloma pojazdami (źródło ACEA 2016 / 2 samochody na gospodarstwo) o Austria: 21% o Belgia: 24% o Francja 30,3% o Holandia: 18,8% o itd, => Możliwość obniżenia w przedsiębiorstwie średniego zużycia paliwa oraz poziomu emisji W tym kontekście sama natura Projektu Global Small MMC, opartego na dużej oszczędności i wysokiej jakości japońskiej inżynierii, spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem w Europie - jak dotąd największym ze wszystkich światowych rynków zbytu modelu Space Star (31,4% całości): => obszerne wnętrze z przestrzenią segmentu b => przystępna cena zakupu segmentu a => komfortowa jazda => obszerna lista wyposażenia => niskie koszty eksploatacji => japońska jakość i niezawodność Sukces modelu Mitsubishi Space Star na tradycyjnych rynkach małych samochodów, takich jak Francja i Włochy (odpowiednio +113% - źródło Dataneo i + 76,6% - źródło UNRAE) w okresie między rokiem 2018 i 2019 (9 miesięcy) wydaje się potwierdzać słuszność strategii dla tego produktu. Ponadto, parametry techniczne modelu Space Star spełniają wymogi niskoemisyjnych certyfikatów Mitsubishi Motors w kontekście CAFE, podobnie jak globalny, hybrydowy bestseller plug-in, Outlander PHEV (42,5% całkowitej sprzedaży MME za 9 miesięcy roku 2019 - łącznie). Optymalnie wyważony Zachowując atrybuty oszczędności paliwa i niskiej emisji CO2 Space Star dysponuje przestronnym wnętrzem, przy ograniczonych wymiarach zewnętrznych oraz niewielkich kosztach eksploatacji, MMC dokładnie monitorowało również rynkowe opinie. Bazując na sukcesie poddanej gruntownemu liftingowi generacji z roku modelowego 2016, który model zawdzięczał w znacznej mierze odświeżonej stylistyce (+ 12% w latach 2016-2017, a następnie + 15% w latach 2017-2018 w Europie), firma Mitsubishi Motors zdecydowała się zmienić styl pojazdu, tym razem wprowadzając tożsamość wizualną Dynamic Shield. Po raz pierwszy zaprezentowana w koncepcyjnej formie w 2014 roku, stylistyka przedniego pasa „Dynamic Shield” została zastosowana we wszystkich pojazdach MMC, zarówno w samochodach osobowych, jak również kei-carach, SUV-ach, MPV czy pick-upach, co potwierdziło jej trafność i wszechstronność. Zgodnie z tą samą ideą, opracowaną dla ASX i L200 z roku modelowego 2020, zmianie uległ cały przód samochodu przed przednią szybą (maska, wloty powietrza, zderzak, atrapa chłodnicy). Oświetlenie - LED w zależności od rynku i modelu) zostało całkowicie przeprojektowane z zastosowaniem Dynamic Shield, dającej poczucie ruchu, bezpieczeństwa i wysokiej jakości wykonania. Ten znaczący wysiłek pod względem inwestycji i produkcji przekształca model Mitsubishi Space Star w elegancki i dynamicznie wyglądający mały samochód, zachowujący niewielkie wymiary (długość zwiększona tylko o 5 cm, do 3845 mm) Z tyłu zastosowano nowy, szerszy i bardziej wyrazisty zderzak, który sprawił, że samochód wygląda na niższy i szerszy - z nowymi proporcjami, dodatkowo wzmocnionymi przez nową konstrukcję tylnych lamp LED w kształcie litery L. Ogólny efekt jest dodatkowo wzmocniony przez długi spojler dachowy ze zintegrowanym, wysoko zamontowanym światłem stopu, przyczyniający się również do doskonałej aerodynamiki (Cd: 0,27). Bardziej wyrazisty wizualnie Space Star 2020 oferuje również nowe, wyszukane 15-calowe aluminiowe felgi z szerokimi ramionami, które wzmacniają dynamiczny styl i lepiej niż przedtem wypełniają nadkola. Ta bardziej efektowna, nowa „osobowość” została dodatkowo podkreślona dzięki zastosowaniu dwóch nowych kolorów: metalicznego Sand Yellow i White Diamond. Ostatni wykorzystuje nowy i bardzo skomplikowany proces wielowarstwowy/wielopodkładowy, po raz pierwszy zastosowany w modelu Mitsubishi Eclipse Cross (w czerwieni) w 2017 roku, a następnie w L200 (w bieli) w 2019 roku. Wreszcie, dział projektowy MMC Design poszerzył gamę oryginalnych akcesoriów pasujących do nowego charakteru samochodu, w tym: - ozdobny wzór karbonowy pod wlotem powietrza do chłodnicy, wykorzystujący czerwony motyw pasków, który zastosowano w górnym grillu - przedni słupek w kolorze nadwozia - boczne wloty w kolorze nadwozia (z akcentem włókna węglowego i czerwonym paskiem) - tylny wlot w kolorze nadwozia (z akcentem włókna węglowego i czerwonym paskiem) - 15-calowe felgi aluminiowe w czarnym kolorze, Wyższa jakość wnętrza Zmiany wyglądu, wynikające z rozległych zmian w stylistyce zewnętrznej zostały wprowadzone również do wnętrza samochodu - to odpowiedź na opinie europejskich klientów. Najważniejsze modyfikacje to: - nowa tapicerka (dostępna w czerni lub szarym kolorze): => standardowe połączenie geometrycznego wzoru tkaniny (środek) i efektu dzianiny (boki), ze szwami lub bez, zależnie od wersji wykończenia => opcjonalne połączenie graficznego wzoru tkaniny (środek) i syntetycznej skóry (boki) z przeszyciami i lamówką. - nowe wykończenie drzwi z wstawką z tkaniny, podłokietnikiem pokrytym tkaniną i akcentami we wzorze karbonu - nowy układ przełączników i schowek pod deską rozdzielczą - nowe, półkontrastowe zegary z tarczami ze wzorem włókna węglowego i wyraźniejszymi indeksami Bezpieczniejszy mały samochód Mitsubishi Space Star nowej generacji na rok 2020 wprowadza do segmentu małych samochodów wysoki poziom bezpieczeństwa, z Zaawansowanymi Systemami Asystującymi Kierowcy (Advanced Driver-Assistance Systems - ADAS), często niedostępnymi w tym segmencie a wśród nich: - System łagodzenia kolizji czołowych (Forward Collision Mitigation system - FCM) z funkcją wykrywania pieszych - System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning - LDW) - Automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam AHB) - Kamera cofania Oszczędność przede wszystkim Od momentu wprowadzenia na rynek w 2012 roku, Mitsubishi Space Star zaoferował szerszej globalnej klienteli dostęp do motoryzacji o niskim wpływie na środowisko, mierzonym w kategoriach zużycia paliwa i emisji CO2. Kolejne zastosowanie technologii, wynikających z filozofii inżynieryjnej MMC, stawiającej na pierwszym miejscu sprawność energetyczną to: - Nowa, uniwersalna platforma „Global Small”, - Zaawansowana aerodynamika (Cd. 0.27), - Konsekwentnie realizowana strategia zarządzania masą, polegająca na optymalizacji konstrukcji i szerokim stosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości (60%) w całej strukturze nośnej, zamiast typowej blachy nadwoziowej o wytrzymałości 200/250 MPa, dzięki czemu masę najlżejszej wersji samochodu zredukowano do 860 kg - Racjonalnie dobrana długość samochodu (obecnie 3845 mm) z miejscem dla 5 osób i z całkowitą przestrzenią dla nóg o długości 1651 mm, - Lekkie 3-cylindrowe silniki benzynowe o wysokiej sprawności (1.0 litra / 71 KM / 88 Nm i 1.2 litra / 80 KM / 106 Nm), wyposażone w system zmiennych faz rozrządu firmy Mitsubishi Motors - MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control), a także w system Auto Stop & Go (w zależności od wersji wyposażenia). - Ponadto wydajne silniki Space Star współpracują z równie efektywnymi przekładniami- nową 5-biegową lub bezstopniową INVECS-III CVT. (ta druga, tylko w połączeniu z silnikiem 1.2 litra) Pracując nad dalszym udoskonaleniem modelu na 2020 rok, inżynierowie MMC zastosowali wysokowydajny alternator 130 A, a także nowe przełożenia w manualnej, 5-biegowej skrzyni. Komunikacja Model Space Star 2020 został wyposażony w połączony ze smartfonem system Smartphone Link Display Audio (SDA). Obsługiwany w 16 różnych językach, oferuje te same funkcje SDA, co w większych modelach MMC (nawigacja, telefon, muzyka,…), dostępne za pośrednictwem dużego 7-calowego ekranu dotykowego WVGA, a także funkcje USB (wideo i muzyka), funkcjonalność DAB oraz kamerę cofania. *„Mirage” w Wielkiej Brytanii **Europa: ARMENIA, AUSTRIA, AZERBEJDŻAN, BELGIA, BUŁGARIA, CHORWACJA, CYPR, CZECHY, DANIA, ESTONIA, FINLANDIA, FRANCJA, GRUZJA, NIEMCY, GRECJA, WĘGRY, ISLANDIA, IRLANDIA, IZRAEL, WŁOCHY, KAZACHSTAN, ŁOTWA, LITWA, MACEDONIA, MALTA, HOLANDIA, NORWEGIA, PALESTYNA, POLSKA, PORTUGALIA, RUMUNIA, ROSJA, SERBIA, SŁOWACJA, SŁOWENIA, HISZPANIA, SZWECJA, SZWAJCARIA, WIELKA BRYTANIA, TURCJA, UKRAINA. O Mitsubishi Motors Corporation Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagą na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Odkąd grupa Mitsubishi wyprodukowała swój pierwszy samochód, ponad sto lat temu, wykazaliśmy się ambitnym i często rewolucyjnym podejściem, rozwijając nowe klasy pojazdów i wprowadzając technologie wyznaczające granice nowoczesności. Strategia marki, tkwiąca w genach Mitsubishi Motors, trafi do gustów ambitnych kierowców, gotowych rzucić wyzwanie konwencjom i zdecydować się na zmiany. Zgodnie z tą filozofią, Mitsubishi Motors wprowadziło w roku 2017 nową strategię marki, wyrażoną w sloganie „Drive your Ambition” - połączenie osobistego zaangażowania i ekspansywnego nastawienia oraz odzwierciedlenie stałego dialogu między marką a jej klientami. Dzisiaj Mitsubishi Motors angażuje się w działania inwestycyjne, w innowacyjne technologie, atrakcyjne projekty i rozwój produktów, dostarczając klientom na całym świecie ekscytujące i znane z wyrazistego charakteru pojazdy.