27
24h
(w dni robocze)
dla zamówień do dużych
miast, złożonych przed
północą
1-2
dni robocze
1-2
dni robocze
1-2
dni robocze
2-3
dni robocze
2-5
dni roboczych
1-2
dni robocze
3-6
dni roboczych
1-3
dni robocze
7-9
dni roboczych
NAJLEPSZY CZAS DOSTAWY
W REGIONIE CEE
Lokalne huby logistyczne
Lokalni kurierzy na każdym rynku
Jeden magazyn w sercu Europy Środkowo-Wschodniej
dedykowany do zaopatrywania Polski i wszystkich
zagranicznych rynków działalności, zdolny do obsługi do 2 mld
PLN GMV
O dostawę do klienta dbają lokalne oddziały globalnych firm
kurierskich, znające lokalną specyfikę dostaw. W ten sposób
Answear unika wysokich kosztów transportu transgranicznego
pobieranych przez globalne firmy kurierskie.
Polskie firmy kurierskie, wykorzystując do transportu floty
minivanów, dostarczają przesyłki do dużych hubów
logistycznych, zlokalizowanych w krajach docelowych. Zwroty
odbierane są przez tę samą flotę w drodze powrotnej z
lokalnych hubów.
Klient
Większość przesyłek dostarczana jest w ciągu 1 dnia
roboczego w Polsce, w Czechach, na Węgrzech i Słowacji –
przy zachowaniu czasu cut-off złożenia zamówienia, na
pozostałych rynkach dostarczamy w czasie od 2 do 3 dni lub
maksymalnie 5 dni na rozległym geograficznie rynku
Ukraińskim, 6 dni na wyspach w Grecji i 7 do 9 dni na Cypr.
Magazyn centralny pod Krakowem
Ważnym elementem strategii jest model operacyjny. Wszystkie produkty, które
są w ofercie – bez względu na to czy są kupowane od dostawców czy
powierzane w komis - są przechowywane w naszym magazynie centralnym,
gdzie oczekują na złożenie zamówienia przez klienta i wysyłkę. To pozwala na
organizację najszybszych dostaw do naszych klientów w regionie CEE,
minimalizację kosztów całego łańcucha dystrybucyjnego oraz maksymalną
satysfakcję klientów z jakości i szybkości usług.
Złożone zamówienie jest natychmiast kompletowane w magazynie i tego
samego dnia wysyłane do klienta. Wszystkie zamówione produkty są pakowane
do jednej paczki, którą klient wykorzystuje, jeśli chce zrealizować zwrot
zakupionego towaru. To odróżnia Answear od modelu „marketplace”, gdzie w
skrajnym przypadku zamówienie na stronie internetowej sklepu kilku
produktów z różnych marek od różnych dostawców zostanie zrealizowane
poprzez nadanie kilku paczek, być może w różnych terminach, a zwroty też
trzeba pakować do oddzielnych paczek i zwrócić do różnych dostawców. Każda
taka paczka to koszt opakowania, transportu oraz ślad węglowy z tym związany.
Przyjęty model operacyjny jest efektywny kosztowo – współczynnik kosztów
logistyki do sprzedaży on-line w 2021 r. wyniósł 13,6% - a jednocześnie daje
znakomite oceny od zadowolonych klientów – nota 4,9 w skali 1-5 na opineo.pl.
Aby dodatkowo przyspieszyć terminy dostaw Spółka korzysta z małych firm
transportowych do transportów transgranicznych, które odbierają paczki
prosto z magazynu centralnego Kokotowie i zawożą je najkrótszą drogą do
hubów firm kurierskich na rynkach zagranicznych, będących najczęściej
liderami lokalnych rynków. Pominięcie dużych międzynarodowych firm
spedycyjnych do transportu transgranicznego, daje dodatkowe oszczędności
czasowe i kosztowe.
Działalność Answear.com
Model operacyjny – realizacja dostaw
Unikalne, zorientowane kosztowo podejście do realizacji, zapewniające jednocześnie najlepszy SLA
(czas dostawy) wśród konkurentów