Nowy Outlander PHEV (MY17) Szlifowanie diamentu Po roku od gruntownej modernizacji i kilku miesiącach od przekroczenia bariery 100 tys. sprzedanych egzemplarzy, walory technologicznej wizytówki koncernu Mitsubishi Motors zostały ulepszone aby umocnić pozycję bestsellera w segmencie samochodów elektrycznych z zasilaniem zewnętrznym PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). Do nowych elementów wyposażenia modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2017 należą (dostępne w zależności od rynku i wersji wyposażenia): - Przełącznik priorytetu EV – powstrzymuje sterownik układu napędowego przed przełączaniem w tryb hybrydowy, co pozwala na jazdę z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej na żądanie kierowcy - Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold: Funkcja łączności systemu pokładowego Smartphone Link Display Audio to: wsparcie dla Apple CarPlay - przemyślniejszy i bezpieczniejszy sposób na używanie iPhone’a w samochodzie, pozwala kierowcy na wykonywanie połączeń, słuchanie muzyki i dostęp do wiadomości, optymalizuje wskazówki nawigacji w zależności od natężenia ruchu. Funkcja Smartphone Link Display Audio współpracuje z Android Auto™, co pozwala wykorzystać system Android™ tak, jakby został on stworzony z myślą o jeździe samochodem. Apple CarPlay i iPhone są znakami towarowymi Apple Inc., zarejestrowanymi w USA i innych krajach. Android Auto i Android są znakami towarowymi Google Inc. - System ostrzegania o pojazdach w martwym polu (Blind Spot Warning) oraz system ostrzegania o niewidocznych pojazdach nadjeżdżających z tyłu (Rear Cross Traffic Alert (RCTA). - System zapobiegający kolizjom (Forward Collision Mitigation) uzupełniony o funkcję wykrywania pieszych (Pedestrian Detection Function) - Asystent świateł drogowych - Przednie światła przeciwmgłowe w technologii LED - Gniazdo prądu zmiennego o maksymalnej mocy 1500W do zasilania urządzeń zewnętrznych: umożliwia zasilanie sprzętu elektrycznego o mocy aż do 1500 W (podczas pikniku czy w sytuajach awaryjnych,..) przez około 4 godziny wyłącznie na akumulatorze trakcyjnym – po tym czasie energia będzie płynnie dostarcza przez generator. Równolegle, Outlander (napędzany silnikiem benzynowym lub Diesla) podobnie jak jego krewniak spod znaku PHEV również będzie dostępny z nowymi elementami wyposażenia (dostępne w zależności od rynku i wersji wyposażenia): - Jednolita konsola środkowa zbliżona do tej z modelu Outlander PHEV z elektrycznym hamulcem postojowym i funkcją Auto Hold - Funkcje łączności systemu pokładowego Smartphone Link Display Audio (podobnie jak w modelu Outlander PHEV) - System ostrzegania o pojazdach w martwym polu (Blind Spot Warning) oraz system ostrzegania o niewidocznych pojazdach nadjeżdżających z tyłu (Rear Cross Traffic Alert (RCTA). - System zapobiegający kolizjom (Forward Collision Mitigation) uzupełniony o funkcję wykrywania pieszych (Pedestrian Detection Function) - Ultradźwiękowy asystent ruszania (Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System-UMS), zapobiegający wypadkom spowodowanym nieumyślnym wciśnięciem pedału gazu. ** - Kamera z widokiem dookoła pojazdu - Podświetlenie przestrzeni na nogi z przodu i schowka na konsoli środkowej - Antena dachowa w kształcie płetwy rekina (podobna do tej w modelu PHEV) - Przednie światła przeciwmgłowe w technologii LED - Podgrzewana kierownica - Podgrzewana przednia szyba (dostępne w zależności od rynku i wersji wyposażenia) Nowe Mitsubishi Outlander 2017 pojawi się na europejskim rynku w ostatnim kwartale 2016 roku. *** *Całkowita sprzedaż modelu Mitsubishi Outlander PHEV na świecie (rok finansowy 2012- lipiec 2016): 108 817 sztuk, z podziałem na poszczególne rynki: - Japonia (rok finansowy 2012- lipiec 2016): 34 666 sztuk - Europa (rok finansowy 2013- lipiec 2016): 71 745 sztuk - Australia & Nowa Zelandia (rok finansowy 2013- lipiec 2016): 2 096 sztuk + 310 sztuk na innych rynkach ** Jeśli kierowca nieumyślnie wciśnie pedał gazu w sytuacji, w której czujnik ultradźwiękowy wykryje przeszkodę znajdującą się w odległości 4 metrów na torze ruchu auta, które jest zaparkowane lub porusza się (dźwignia kierunku jazdy w pozycji R lub D) z prędkością około 10 km/h, układ wyemituje dźwiękowe ostrzeżenie oraz pokaże informację ostrzegawczą. UMS steruje również momentem obrotowym, aby zredukować uszkodzenia wywołane kolizją.